تبلیغات موثر

تبلیغات موثر

تبلیغات رایگان یا ارزان
تبلیغات موثر

تبلیغات موثر

تبلیغات رایگان یا ارزان

کاربرد شوخی در تبلیغات

کاربرد شوخی در تبلیغات

خندیدن به اشتباهات خود باعث طول عمر می‌شود. خندیدن به دیگران عمر را کوتاه می‌کند. 

(کولن هایتاور)

کاربرد شوخی در تبلیغات روش بسیار عالی برای برقراری ارتباط در زمان بیان یک مطلب است. البته باید این کار را با احتیاط انجام داد. بسیاری از لطیفه‌های خوب، خطر آزردن افراد را در پی دارند، اما با این وجود شوخی و بذله‌گویی در موفقیت شما به‌عنوان یک لیدر و فرد تاثیرگذار بسیار حیاتی است. حال راه‌حل چیست؟   من بارها شنیده‌ام که تنها یک نوع شوخی وجود دارد که همیشه جالب و در عین‌حال ایمن است. تمسخر خود و نقایص‌مان همواره بهترین روش استفاده از شوخی برای افزایش صمیمیت در بین مخاطبان خود در فضای مجازی یا خارج از آن است. گفتن لطیفه‌ها صرفا نشان می‌دهد که شما اخیرا یک کتاب لطیفه یافته‌اید. از سویی دیگر یافتن روش‌های خلاقانه برای تمسخر خود، به مردم این مطلب را القا می‌کند که شما همنوع آنها هستید و آنها می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند

اگر می‌خواهید همواره در اذهان مردم بمانید و به‌عنوان یک نابغه و یک شخص منحصر به فرد باشید، داستان اشتباهات و ناکامی‌های خود را با زبانی شیرین بیان کنید

شاید این موضوع بسیار ساده و مبرهن باشد، اما حتی بهترین شرکت‌ها از نظر تخصص در رسانه‌های اجتماعی در به کارگیری صحیح شوخی در امور بازاریابی و تبلیغات خود با مشکل مواجه هستند. به‌عنوان مثال داستان مربوط به یکی از وب‌سایت‌های قدرتمند در عرصه رسانه‌های اجتماعی با نام Groupon.com را بیان می‌کنم. در اواخر سال 2010 این شرکت که مبتنی‌بر بن‌های تخفیف بود، از سوی سایت گوگل با قیمتی حدود شش میلیارد دلار خریداری شد. بعدها در اوایل سال 2011 سایتGroupon.com  با خرید زمان تبلیغاتی در بین پربازدیدترین رویداد ورزشی سال از تلویزیون، نخستین حضور خود را در این رسانه تجربه کرد. این آگهی به نظر خنده‌دار و برای تحقیر خود بود، اما برعکس آنها هزاران کاربر را از دست دادند؛ چراکه بسیاری از افراد آگهی آنها را توهین‌آمیز تلقی کردند.

به نظر من ایراد آنها این بود که تحقیر خود را در آن آگهی برای مخاطبان آنقدر واضح و آشکارنکرده بودند. لطیفه‌ای در آن بود که نتیجه معکوسی در پی داشت، این سایت هواداران انبوه و وفاداری داشت و اینکه آنها چنین آگهی را قبل از اینکه آن را در معرض دید تعداد اندکی از وفادارترین هواداران خود قرار دهند پخش کنند، اقدامی توجیه‌ناپذیر و غیر‌قابل‌جبران بود؛چراکه به از دست دادن هواداران انبوه و وفادار آن منجر شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد